torsdag 23 september 2010

Sy kurs igen

Nu har jag börjat en ny sy kurs på Quilakademin, Kaatrina är en så härlig kurs ledare, denna gång blir det en kurs i färg och komposition. Vi ska sy en speciell quilt som heter Flower pots. Det blir lika stor som en stor bonad eller som ett barn täcke ungefär. Ska försöka sätta mig och skära till vissa mönster block hemma så man ligger i fas, misstänker att vi gåt vidare med aplikationerna nästa gång och då är det ju bra att ha basic blocken klara.
Jag var på Smed hälsan i dag, vi ska göra profiler för jobbet, Smedhälsan är ju företags hälsovård och vi ska äntligen få det.
Det som var lite tråkigt var att jag hade högre blodtryck än Leif. Men jag fick återbesök tid och dom ska kolla upp det.
Nej nu ska jag åka och hämta Jennifer vid tåget.....ha det gott.
Kram Marie

1 kommentar:

  1. Men det är ju bra att få reda på det! Och kanske kan göra något åt det. Jag har också högt blodtryck och är rätt elak just nu! Många kramar!!!!

    SvaraRadera