fredag 14 maj 2010

Sy kurs

I lördags var jag och mamma på Quilt akademin på en endagars kurs i Mola teknik.
Det var mycket spännande och intressant, tekniken kommer från Mola indianerna och dom använde den mycket i sina kläder. Man har flera lager tyg och sen klipper man hål och fållar in vart efter och till slut har man dom färgerna och mönstret man vill ha. Lite som lappteknik fast tvärt om.
Annars så håller jag på i trädgården för fullt, har kant huggit gräsmattan mot grus gårn, och håller på att jobba bort ogräs i gruset, man får ta sånt man kan göra i förväg så man inte står med allt fejande dagen innan studenten. Fast idag regnar det så det blir nog något inomhus projekt idag, skulle behöva ta tag i Jennifers student klänning.
Kramar Marie

1 kommentar:

  1. Oj Oj vad duktig du är, jag nöjer mig med att ha krokig gräsmatta och tar enbart upp det ogräs jag råkar gå förbi :)

    SvaraRadera